Celem klamrowania oraz kotwienia diagonalnego szczelin i pęknięć nawierzchni betonowej jest zapewnienie odpowiedniego przenoszenia sił poprzecznych w miejscu naprawianego pęknięcia.
Dyblowanie wtórne polega na zamontowaniu dybli w celu zapewnienia współpracy płyt nawierzchni betonowej i zapobiega tzw. klawiszowaniu płyt lub przywróceniu właściwej pracy nawierzchni w ramach remontu.
Firma OAT wykorzystuje specjalistyczny sprzęt do wiercenia otworów pod zadanym kątem i montażu kotew.
Technologia klamrowania jest rozwiązaniem alternatywnym dla kotwienia diagonalnego w zależności od lokalizacji oraz projektu remontu.
PRZYKŁADOWE REALIZACJE: |
---|
Droga krajowa DK50 odc. obwodnicy Młodzieszyna – 2,4 km |
|
Lotnisko Warszawa – Okęcie |
|
Lotnisko Poznań – Ławica |
|
Autostrada A2 – PPO Lądek |
|