Celem klamrowania oraz kotwienia diagonalnego szczelin i pęknięć nawierzchni betonowej jest zapewnienie odpowiedniego przenoszenia sił poprzecznych w miejscu naprawianego pęknięcia.

Dyblowanie wtórne polega na zamontowaniu dybli w celu zapewnienia współpracy płyt nawierzchni betonowej i zapobiega tzw. klawiszowaniu płyt lub przywróceniu właściwej pracy nawierzchni w ramach remontu.


Firma OAT wykorzystuje specjalistyczny sprzęt  do wiercenia otworów pod zadanym kątem i montażu kotew.

Technologia klamrowania  jest rozwiązaniem alternatywnym dla kotwienia diagonalnego w zależności od lokalizacji oraz projektu remontu.

PRZYKŁADOWE REALIZACJE:
Droga krajowa DK50 odc. obwodnicy Młodzieszyna – 2,4 km
  • Wykonanie robót polegających na naprawie nawierzchni z betonu cementowego drogi krajowej nr 50 na odcinku obwodnicy Młodzieszyna w województwie mazowieckim wraz z badaniami technicznymi.
Lotnisko Warszawa – Okęcie
  • Remont dróg kołowania i nawierzchni drogowych na terenie Lotniska Chopina” (2016).
Lotnisko Poznań – Ławica
  • Remont dróg kołowania i nawierzchni drogowych na terenie Lotniska Ławica ” (2017-2018).
Autostrada A2 – PPO Lądek
  • Remont nawierzchni betonowej PPO (2009).