Technologia wymiany betonowych płyt nawierzchni komunikacyjnej z wykorzystaniem betonu szybkosprawnego polega na zastosowaniu mieszanki betonowej, która w krótkim czasie uzyskuje wysoką wytrzymałość i pozwala przywrócić ruch pojazdów na remontowanym odcinku. Mieszanka betonu szybkosprawnego jest produkowana na 2 sposoby:
- w tradycyjnej wytwórni betonu i dowieziona w miejsce wbudowania
- w mobilnej wytwórni betonu bezpośrednio w miejscu wbudowania.
Wymiary nowej płyty oraz jej grubość wynikają z lokalnych warunków w miejscu po wyburzeniu płyty uszkodzonej.
Technologia jest stosowana do wymiany płyt w całości lub ich części oraz w miejscach, gdzie natężenie, a także wymagania bezpieczeństwa ruchu drogowego lub inne lokalne warunki techniczne i technologiczne uniemożliwiają zastosowanie betonu tradycyjnego, który wymaga 28 dniowego okresu uzyskiwania docelowej wytrzymałości na ściskanie.
PRZYKŁADOWE REALIZACJE: |
---|
Droga krajowa DK50 odc. obwodnicy Młodzieszyna – 2,4 km |
|
Autostrada A4 |
|